Glazbene radionice na MAKK-u: hit i potreba!

 

Novost ovogodišnjeg MAKK-a, glazbene radionice u organizaciji stručne službe ZAMP, pokazale su se kao pun pogodak i nasušna potreba, pogotovo za autore i glazbenike mlađe generacije.

Dan je otvoren INTRO radionicom HDS ZAMP-a u kojoj je ukratko predstavljen cjelokupni sustav kolektivne zaštite autorskih glazbenih prava. Kako se raspodjeljuju autorski udjeli na pjesmama, što je glazbeni publishing, kako se obračunavaju autorske naknade na koncertima i „kako taj ZAMP zna kad je moja pjesma emitirana na radiju?“, pitanja su koja su na INTRO-u dobila svoj odgovor.

Sudionike radionice zanimalo je, primjerice, što je s uzorkovanjem lokalnih radio postaja, pa je na radionici objašnjeno kako se, od prosinca 2019., napušta model uzorkovanja te da će postaje sudjelovati u obračunu sa svih 12 mjeseci!

Radionica „Words and melody“ Johnnyja Palmera, mađarskog autora i producenta, izazvala je popriličan interes autora i glazbenika, ali i medijskih te PR profesionalaca. Palmer, suradnik na brojnim europskim glazbenim i tv projektima, upoznao je okupljene s mehanizmima pop glazbe i temeljnim postulatima glazbe usmjerene prema top listama i radijskom eteru. „Atmosfera, poruka, glazbeni hook i trajanje pjesme najvažniji su sastojci pop pjesme“, objasnio je Palmer potkrijepivši to brojnim primjerima iz svoje, ali i radinosti svojih međunarodnih kolega.

Drugi dio njegove radionice bio je rezerviran za interakciju sa sudionicima radionice: Palmer im je pustio instrumental na kojeg su oni morali smisliti svoju melodiju i tekst. Bilo je raznih pokušaja na koje je Palmer dao svoja mišljenja i kritike, no utvrdio je da većina ima „štofa“ i ozbiljnog potencijala za vrhove top lista. No, ni publika mu nije ostala dužna: Mahkey, kantautor i sudionik The Voicea, skladao je pjesmu „Thank you, Johnny“ kojom su se svi okupljeni zahvalili mađarskom glazbeniku na trudu i sadržajnoj radionici koja će im, bez sumnje, koristiti u budućem radu.

„Snimio sam pjesmu – i što sad?“ naziv je predavanja kojeg su održali Zvonimir Dusper Dus, glazbeni producent i Dario Draštata (Dallas Records, RUNDA-IMPALA). Dokazani profesionalci s višegodišnjim iskustvom u glazbenoj industriji predstavili su putovanje snimke do publike, radijskih stanica i streaming servisa te sve prepreke koje se na tom putovanju mogu naći. Dusper je, također, okupljenima predstavio sustav Fokus Unison koji omogućava plasman pjesama izravno do radijskih urednika.

Sadržajan i zanimljiv dan zaključio je pijanist i skladatelj Matej Meštrović koji je, na svoj osebujan način, predstavio svoje putovanje iz dnevnog boravka do Carnegie Halla. Čuli smo tako anegdote o printanju prvih partitura na starom Amiga računalu, prijevozu četiriju koncertnih klavira po cijeloj Hrvatskoj, selfieju u njujorškom Carnegie Hallu i – ekskluzivno! – najavu njegovog nastupa na otvaranju Olimpijskih igara u Pekingu 2022.! „Moj san ostvarivao se četrdeset godina, ali ja za to vrijeme nisam čekao, nego sam radio!“, zaključio je Meštrović inspiriravši svojom pričom brojne kolege u publici.

Prezentacije glazbenih radionica dostupne su za download:

INTRO – link

“Snimio sam pjesmu – i što sad” (Zvonimir Dusper Dus) – link