
Jesu li glazbenici, njihovi publisheri, diskografi i promotori uploadom glazbe u sve zakutke Interneta zadnjih desetljeća nahranili rivala koji ih već danas ozbiljno ugrožava? Ako smo 2023. godine unisono zaključili da je AI “alat, a ne autor”, na 12. MAKK-u okrenuli smo se srži nastanka generativne umjetne inteligencije. Paneli posvećeni umjetnoj inteligenciji i njenom utjecaju na kreativne industrije pokazali su se kao izuzetno zanimljivi i korisni, okupivši stručnjake iz različitih područja kako bi raspravili ključne izazove i prilike.
Diskusija “Glazbeno hranjenje AI-a” dodatno je produbila temu utjecaja umjetne inteligencije na autore i kreativne industrije nakon ranijeg panela “Generativna umjetna inteligencija, autorsko pravo i kreativne industrije”. Fokusirajući se na pitanje izvorišta “kreativnosti” modela generativne umjetne inteligencije, njihove transparentnosti i legalnosti, svoje stavove o gorućoj temi za cijeli autorski, kreativni i IT svijet iznijeli su, odvjetnica Kristina Delfin Kanceljak, predsjednik HGU-a Dražen Baljak, glazbenik Zvonimir Dusper Dus, direktorica ZAPRAF-a Maja Vidmar Klarić, direktor Dallas Recordsa Dario Draštata, voditelj Sektora pravnih poslova i razvoja poslovanja HDS ZAMP-a Davorin Penc te Saša Jovetić iz tvrtke Maistral iznijeli su različite perspektive na korištenje glazbe u treniranju AI-a. Moderator, prof. dr. sc. Igor Gliha, povezao je raznolike poglede u koherentnu i dinamičnu diskusiju.
Pogledajte snimku cijelog panela “Glazbeno hranjenje AI-a”: